Paolo och jag.

Jag trodde att jag skulle jobba precis heeela långa dagen, men så blev det inte. 13-15 jobbade jag, fikade ca 20 min av den tiden också, blev inte så mycket gjort. Som tur var så var det faktiskt inte lika mycket att göra nu som det var samma tid förra året *tyckte jag* Man hinner kanske inte bilda sig en riktig uppfattning på bara två timmar, men förra året var det helt galet mycet kunder och beställningar. Förra året kunde jag priserna på allt utantill *speciellt på den egna tillverkningen av smycken* men tyvärr är minnet bra men kort. Anyway, hann sälja en del smycken ändå. Kul att få jobba lite i alla fall och inte bara sitta hemma.

Efter jobbet pallrade jag mig ner på stan med mams. Köpte en ny mascara, var hundra år sen jag köpte en sist och tur är väl det med det priset, 190 spänn. Inte jättefarligt, Diorshow som jag köpte förr kostade ju 250, men med min ekonomi är det ett rån med allt som kostar över 100 spänn. Bankrutt. Skönt med lite klirr i kassan från jobbet, hoppas jag får några dagar på hotellet också innan lovet är slut. I varje fall, förutom mascaran köpte jag en ny eyeliner *som mams så snällt betalade* och ett par jeans med hög midja. Love them. Så skönt att kunna sitta ner utan att brallerna glider ner så att man visar halva härligheten som en annan bonde.

Kvällen har jag spenderat hemma med mig själv. Hehe. Kikat på The Holiday, galet bra film. Nu för tiden tycker jag bannemig att alla filmer är bra. Töntiga tjejfilmer med snygga killar *Johnny Depp, Jude Law - ta tack* är alltid bra, speciellt på vintern!

 Imorgon blir det en morgonpromenad om det inte är 30- och runt lunch en sväng på Kaffestugan om dom inte har stängt med Tommy. Skulle det vara stängt så har jag ju faktiskt en kaffebryggare här hemma ;) Längesen man träffade Tommy nu, jag kommer inte ens ihåg. Var det Malungsveckan? Kan det vara så länge sen?

Nu - Paolo Nutini och tända ljus, alldeles ensam *snyft*

image44

Kommentarer
Postat av: zphanky

the holiday är ju så GRYMT bra, och Jude Law är så jäääääääääääkla snygg!!

2007-12-23 @ 00:45:36
URL: http://zphanky.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0