Kultur & Idéhistoria.

Idag var jag hemma från skolan. Sov hur dåligt som helst inatt och kände mig inte alls pigg på att gå till skolan när jag hade en lektion sen hål i fem timmar för att avsluta skoldagen med kultur & idéhistoria. Jag hade kulturböckerna hemma så varför skulle jag då gå till skolan? Strax efter 7 i morse sjukanmälde jag mig och kröp jag ner i sköna, varma sängen igen och sov vidare. Vaknade vid halv 11 av att mamma väckte mig, sååå skönt att få sova lite extra.

Så fort jag vaknade stekte jag pannkakor, klämde i mig några såna, duschade och började plugga på en gång. Sen har jag pluggat hela dagen i princip. Läst en hel del ur Iliaden. Vi fick ett häfte med en text ur Iliaden av Thomas, läraren, men den texten var på vers och skulle läsas på hexameter vilket inte är det enklaste. När jag hade läst några sidor ur skithäftet kom jag på att vi har Iliaden i källaren, på prosa, riktig text som man har en chans att förstå. Jag läste dom avsnittena vi skulle ha läst på vers, fast i boken. Nu får mamma bannemig läsa häftet med verser och förklara för mig. Det kanske inte ens är någon skillnad på den texten mot den som är i boken, bara att det tar typ fyra gånger så lång tid att läsa, jag håller mig till boken.

Om en timme och 45 minuter ska jag knalla bort till skolan och träna med Suss, basic step it is. Senare är det Greys på tv. Älska <3

                image29


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0