Borta bra men hemma bäst?

Nu har jag precis klivit innanför dörren hemma i huset i lilla Mora. Trött av tågresan men nöjd med all shopping och dans i Sthlm. Så bra som jag har haft det den här helgen har jag inte haft det på länge, all dans. Kom igen, har man riktigt kul en kväll brukar inte kvällen efter smälla lika högt - men ojojoj.. Båda danskvällarna har varit helt klockrena, människorna, musiken, stämningen :) Även kvällen på Grönan var rätt okej men inte lika bra som dom två tidigare. Drack mig lagom onykter och gick Lustiga huset med en lika onykter Eva, vann 2 kg toblerone och en rosa kanin också. Fått mig en hel del goda skratt i helgen.

Skönt är det att vara hemma, men är det egentligen så att hemma är bäst? Att komma hem och träffa familjen och vännerna igen är ju alltid lyckat, få sova i sin egen säng, ha en garderob med alla kläder i istället för en fet resväska, kunna göra vad man vill, att vara i Mora igen är däremot riktigt värdelöst. Sthlm är lätt bättre än Mora men det är stressigare också. Summa sumarum - Borta bäst men hemma skönast?

Nu är jag trött, ska duscha och lägga mig i min säng, sova ut riktigt länge - skolan börjar inte förrens 13.30 imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0