Flugor har nio liv

Igårkväll runt 23-tiden tänkte jag lägga mig och läsa, som vanligt, sen tänkte jag sova. Men jag kunde ganska snabbt glömma mina planer, jag hade fått besök. Besöket var inte av vem som helst utan en FLUGA.. jag har inte sett en fluga på flera veckor, är inte dom döda nu? I alla fall, flugan vägrade sätta sig på ett lämpligt ställe så att jag kunnde slå ihjäl fanskapet. Till slut lyckades jag, trodde jag i alla fall, för fem minuter senare hör jag ett nytt flugsurr. Jag gick upp, tände taklampan och såg två flugor, TVÅ.. Nyss var det bara en och den slog jag ihjäl, nu hade den återuppstått och hade en jävla flugpolare med sig. Jag slog ihjäl en av dom, mosade, krossade så att jag var säker på att den inte skulle komma tillbaka. Den andra däremot höll jag på med i hela 40 minuter. Dödade om och om igen men den började leva hela igen. Katter har fan inte nio liv, flugor har. Jag hatar flugor, nästan lika mycket som jag jag hatar fåglar.

Anyway... Förkylningen envisar med mig och vägrar ge sig. Nu har jag legat i mitt rum i 4 dagar, kollat på tv, läst da Vinci koden och ätit. Ätit är nog det jag har gjort mest, mina och Sus planer om hälsoveckan med massa träning och nyttig mat kan jag bara glömma, här är det snabbmakaroner från ICA som gäller ingen jävla wok.. Jag ser och känner hur kilona ökar ;) Halsen kliar och det käns som att hjärnan när som helst ska trilla ut genom öronen.

Nu tänker jag fixa i ordning mig, även fast jag ligger hemma. Jag är trött på att se ut som skit. Jag tänker åka ner på stan i min bil med min kära mamma och köpa en ny parfym. Sen ska jag in på mekonomen och shoppa lite till hjärtat.


Puss.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0