Framtiden.

Nu ska jag tydligen bestämma vad jag vill göra med mitt liv. Vilken skola ska jag gå på? Ska jag ens plugga vidare på en gång? Vad ska jag i såna fall plugga? Vart vill jag? Jag har inte alls brytt mig så värst mycket om dom frågorna tills nu, nu har dom hunnit ikapp mig och ansökningarna ska vara inne på tisdag. Rätt sjukt att sitta här i sängen och fundera över vad man ska göra och veta att man måste ha bestämt sig på tisdag. Helst ännu tidigare. Jag ser det både som ett omöjligt uppdrag och en utmaning på samma gång. Det är ett beslut som är mitt, som bara jag kan fatta. Jag är inte ens bra på att fatta beslut.

Jag fick min studentmösssa och lite mer sudentsaker igår. Ett glas, en visselpipa och studentkondomer. Haha. Det börjar kännas att studenten kommer allt närmare, 5e juni! Även det är både roligt och hur tråkigt som helst. Det är ju en vana att gå till skolan varje dag och träffa alla kompisar, ska jag nu helt plötsligt sluta med det? samtidigt ska det bli kul att dela dagen med alla nära och kära. Det är bara just den dagen som jag tror kommer bli rolig, dagen efter är man både bakis, bitter över att ha gått ut skolan och inte få träffa alla varje dag och så har man ångest och nojja över att framtiden inte ska bli som man tänkt sig.

Nej, jag ska sluta fundera nu.. Äta lite frulle, hoppa in i duschen och ta mig till skolan.

Puss

image61

Kommentarer
Postat av: David

Allt ordnar sig ska du se.. Och allt blir bättre! Känns omöjligt, men så blir det

2008-04-10 @ 21:21:52
Postat av: Andreas

Försök att ta dig till skolan i tid nu :P Du lär ju behöva lära dig att komma i tid i framtiden iaf :P :P.
Nej skämt åsido ta det lugnt och stressa inte fram något nu. Allt tar sin tid.

2008-04-10 @ 23:44:14
URL: http://sprut.blogg.se
Postat av: Anonym

Vet du inte vad du vill så föreslår jag att du väntar med att studera vidare.

2008-04-10 @ 23:45:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0