Väntar man på något gott...

Jag och Ann träffas inte alls ofta längre. Synd synd och hur tråkigt som helst eftersom vi verkligen växt upp tillsammans. Ann är min klippa, min gamla valack. Nu är vi båda hemma i Mora över jul och ikväll var hon här, kikade på film, skrattade, åt apelsiner, skrattade och skrattade lite mer. Love it. Väntar man på något gott väntar man aldrig för länge.

Jobbat idag, rätt okej nu när det är mer kunder på dagarna, händer lite. Märks dock att det är lågkonjuktur, är absolut inte lika hektiskt som det brukar vara såhär års, alldeles innan jul. Vanligtvis står man där med fem kunder som väntar på att få hjälp, det tar tid, man blir stressad i ett, hela dagen går allt i ett enda kör som vägrar ta slut. När man väl får sätta sig och försöka bli människa igen kommer nästa våg med folk. Men i år är det hur lugnt som helst, i alla fall om man jämför med till ex förra året. Sick. Skönt att komma hem efter jobbet och slänga på mjukiskläderna och laga lite god mat.

Ska lägga mig nu, jobb imorgon och jag tänkte hinna med den där jäkla morgonpromenaden innan. Sista dagen innan julafton nu!

   

Jag och Claes en helt vanlig dag på jobbet! ;)

Det är knasigt. När jag är i Mora saknar jag Karlstad, men när jag är i Karlstad längtar jag hem till Mora. Varför är det så? Jag lever ju verkligen två liv, och jag lever bägge lika mycket, märkligt. Emma & Sara - kom hit!
Human - The Killers

Kommentarer
Postat av: Storebror

Det är så det känns i början. Snart är "hem" Karlstad eller nån annan stad där man bor. Naturligt och något som bara plötsligt "slår en".



Njut av tiden och glöm inte bort att livet är här och nu. Inte i ens fantasi om diverse orosmoment.



Ta ut all lycka i förskott, för det värsta som kan hända är att man varit glad i onödan. =)



//Kram

2008-12-23 @ 00:28:38
Postat av: chefen

Lyssna på din kloka bror. Han är din klippa det vet jag - men så är han ju uppfostrad av mig också!!! Kram gullisar från M

2008-12-24 @ 21:42:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0