Måsten.

Jag hatar måsten, dom är inte alls kul. Göra en massa nyttiga saker som man verkligen får lov att göra, typ städa, diska, tvätta och så. Idag måste jag städa både rummet och stugan, tvätta en hejdundrans massa tvätt och rensa ur garderoben. Allt det här skulle jag kunna göra viken annan dag som helst under lovet. Men det är lika bra att göra det nu, för det måste göras. Det är måsten som jag inte kommer undan, och kommer jag undan så får jag ångest över hur dålig självdiciplin jag har. Så, nu ska jag göra mina måsten. Det största måstet just nu är städningen av garderoben eftersom jag och min kära mams ska åka till Kupolen och vårshoppa lite imorgon. Det är ju bra om jag får in kläderna i garderoben *just nu får jag inte ens in det jag har, imorgon kommer det mer, herregud* Måstena ska göras och jag ska känna mig bäst på jorden när dom är gjorda!

Andra måsten som är så viktiga att jag inte ens nämner dom är alla jäkla uppgifter som ska lämnas in till höger och vänster. Psykologin satt jag uppe med till ett inatt, den är inte ens klar än. Filosofin skulle lämnas in innan lovet, den är självklart inte heller klar - knappt påbörjad faktiskt. Filosofi är so not my thing. Jag har även ett stort prov på renässansen och en konstanalys att ta mig an.  Projektarbetet vågar jag inte ens tänka på, då blir jag mörkrädd. Nej, nu ska jag sluta klaga. Det här måste göras, att jag har samlat på mig allt tills nu är bara mitt eget fel. Man lär av sina misstag.

Jag och Åsa var precis ner på stan en sväng, jag passade på att lämna igen mina böcker om Djingis Khan på bibblan, ett måste mindre i alla fall.

Idag kom jag även på att jag lika gärna kan ta mig an att jobba några dagar på lovet. Tiderna är ju helt okej (10-15) och det skulle inte skada med lite klirr i kasan just nu. Ännu en sak som gör att mina måsten måste bli gjorda, kommer ju inte orka städa och dona efter jobbet när jag jobbat med att städa i 5 timmar.

Puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0