Busy.

Idag har det inte varit en lätt dag. Helt okej men den har varit jobb och helt fullspäckad med saker. Eller ja, inte en massa saker men jag har inte fått en lugn stund i alla fall. Dagen började med religion kl 8 i morse, efter att ha sovit enbart två timmar inatt var det segt att pallra sig upp och gå till skolan, men jag skärpte till mig och gjorde det. Därefter *efter religionen* var det projektarbetessnack med Yngve, en kvarts rast och en lååång filosofilektion. Som tur är var lektionerna slut där, den sista vi hade var "inställd" för dalasinfoniettan spelade i aulan och det var obligatoriskt för oss att gå dit. Musiken är väl inte riktigt det man själv lyssnar på alla gånger, men det var intressant att se/lyssna på dom "live".. Anyway. Direkt efter skolan bar det av till jobbet. Runää var snäll och skjutsade mig. Runt 14.30 började jag jobba och jobbade oavbrutet ända till 18.10. Lite kämpigt med tanke på att jag fortfarande inte ätit mer än en macka på filosofin. Men jag överlevde dagen och kom hem helskinnad med lite lön att hämta ut när jag känner för det. Jag jobbade ju faktiskt igår också, med andra ord har jag tjänat lite kosing, inte mycket - men lite.

Jag låg heller inte på latsidan igår, visst - jag började inte skolan förrän kl 9.55 *trodde jag*. På schemat står det 9.55 men vi skulle tydligen kolla på film hela pskologilektionen *min första lektion för dagen*, så vi började tydligen 9.30, med andra ord kom jag sent. I alla fall, jag gick i skolan till 13 och jobbade 14-17. När jag slutat jobba kom Åsa och hämtade mig så åkte vi och handlade lite, efter det skjutsade hon hem mig - jag lagade mat snabbt som blixten och åkte till dansen för att hålla kurs. Efter kursen dansade jag en timme sen var jag så trött att jag for hem. Börjar bli trött på dagarna, det blev jag inte förr - men det är nog åldern ;)

Tänk vad mycket man kan göra på två dagar, egentligen. Den här helgen tänker jag i alla fall inte göra så mycket mer än att sitta i sängen och plugga. Mängder. Massa svenska, psykologi och projektarbete. Lugna gatan.

Jag har börjat fundera på att klippa mig kortare, men jag skiter nog i det, i alla fall just nu. Som jag sparat mitt hår det sista året - ska jag klippa av allt det nu?! Nej, men det är en frestande tanke att göra något annorlunda.

Vincent - Miss blue

image54

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0