Gravid på spa.

Inatt drömde jag världens märkligaste dröm. Jag var jättegravid och blev skickad på spa för att få bättre kontakt med min bebis. Usch, mardröm. I alla fall så sov jag gott och hade faktiskt inga problem med att somna vilket jag har haft ett tag. Legat sömnlös även fast jag känt mig trött, ibland så länge som till kvart över tre.

I alla fall. Den här helgen spenderar jag hos Åsa. Hennes Crille är i Åre med sina kompisar så jag håller tösabiten lite sällskap. Vi gör typ ingenting.. Äter mat, kollar på tv, pratar, kikar på bilder från utlandsresor och skrattar. Njuter av att det är sista helgen på hemmaplan på några veckor framöver. Nästa helg är det tävling i Eskilstuna och helgen därpå tar vi vårt pick och pack och far till Ö-vik på mara. Visst ska allt det bli kul också *allt utom tävlingen, känner inte att det är nån bra idé att tävla nu, vi är fan inte i form* men det är skönt att bara vara hemma och vara lugn också. Det jag ser fram emot mest i Ö-vik är att träffa Odd och Eva, dom åker ju till Thailand snart och blir borta tre veckor. Har inte träffat mina extraföräldrar på länge nu, ett tag åkte jag ner till Sthlm en gång i månaden ungefär, men nu har vi inte setts sen i ... oktober ?

Balklänningskikandet igår ledde ingen vart. Ärligt talat blev jag rätt besviken då allt såg otroligt hemsytt ut *visst, det var hemsytt på någon ateljé ute i Rättvik men det kan ju se snyggt ut för det* och framhävde direkt inga kurvor, timglasformen som jag är ute efter kunde jag glömma. Så nej. Men nu kan jag i alla fall stryka den ateljén från min lista på intressanta ställen att kolla in. Jag kom fram till att den klänningen jag provat hittills och som är bäst so far är den lila/röda i borlänge. Den gillade jag. Bad mamma att ringa tillbaka till stället vi hittade den på och höra om den var kvar , för i såna fall hade jag åkt ner och köpt den, men självklart var den såld. Synd, men jag tänker att det var väl inte meningen att jag skulle ha den.

Nej, tro om man ska göra lite nytta. Ska ta en dusch och plugga lite psykologi, måste även ta tag i mitt projektarbete som jag kört fast med. Eller ja, ärligt talat har jag inte kört någonstans för jag har knappt börjat.

Ikväll står det mat och film hos Åsa på schemat.
Ädelsostsås med klyftpotatis och kycklingfileer.
Walk the line.

Kommentarer
Postat av: Anonymitet

Å vem var pappan då?

2008-01-19 @ 16:38:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0