Mjaha.

Ja, idag började skolan igen. Jag var dock inte där. Kände redan igår kväll att jag inte mådde bra alls, var febrig, täppt i näsan och hade ont i halsen. Tänkte att det skulle bli bättre efter en god natts sömn och att jag skulle kunna gå till skolan idag, men nej nej. Där tog jag ju jävligt fel. Jag hade svårt att somna, när jag väl somnade *runt halv 3* så sov jag hur dåligt som helst. Vaknade en bra stund innan klockan ringde i morse och kunde inte somna om, alltså mådde jag inte ett dugg bättre än igår. Det är väl förkylningstider nu antar jag.

Det känns för övrigt både bra och dåligt att skolan har satt igång igen efter ett väl behövligt jullov. Skönt att få lite rutin igen och känna att man åstadkommer något under dagarna, och skönt att det bara är lite drygt fem månader kvar innan studenten. Det som kanske är mindre bra är att när man väl har tagit studenten sen så gäller det att klara sig på egna ben. Man ska ta sig in på en skola och flytta hemifrån, dessutom ska man hålla koll på ekonomi och få det att gå ihop varje månad *vilket inte kommer bli det lättaste eftersom att jag och pengar/ekonomi aldrig slutar väl*. Det är skönt nu när man slipper känna att man har så stort ekonomiskt ansvar och mest bara kan vara.
Med andra ord kommer jag inte bara vakna med bakfylla den 6e juni - dagen efter studenten - jag kommer även känna ångest och oro inför hur jag ska göra när jag bor själv.

För övrigt behöver jag boktips. Jag har nu läst ut både da Vinci koden och Änglar och Demoner. Två grymt bra böcker som jag måste rekomendera. Tidigare har jag inte alls varit så förtjust i att läsa böcker, men dom här två kan man bara inte lägga ifrån sig. Det kommer bli svårt nu att hitta en bok som är lika bra... Mamma tycker att jag ska läsa Män som hatar kvinnor. Har börjat lite försiktigt men den är inte alls lika fängslande som Browns böcker. Funderar på att läsa hans tredje bok I cirkelns mitt men så vitt jag har hört från vänner och bekanta så ska den visst inte vara så bra? Det kanske beror på att hans andra två är så pass bra som dom är, jag vet inte?


image48

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0