Upptagen, nu igen.

Nu har jag varit sådär dålig på att blogg igen, men det har varit fullt upp på slutet. En hel del skolgrejer och sånt, sen måste jag erkänna att jag har varit lat.

Nu har jag börjat fundera på riktigt över vad jag ska göra efter studenten, eller rättare sagt - vad och vart jag ska plugga. För plugga ska jag. Mitt medel är inte det bästa, faktiskt så dåligt att jag inte tänker säga vad jag har. Men det bådar inte gott. Kl 10 idag hade jag tid hos syon, blev lite sen som vanligt men hann prata en hel del ändå. Faktiskt så kom vi bara fram till det vi redan visste. Jag måste söka så många skolor som möjligt och göra högskoleprovet! Det är nästan något av det viktigaste. Även fast resultatet kanske inte kommer vara jättebra så har jag ju ändå en lite större chans att komma in någonstans, eller ja, chansen är inte lika liten som den är nu. Det jag funderar på är vad jag ska plugga. Det lutar åt beteendevetenskap eller kognitionsvetenskap. Det sånt jag är intresserad av och tydligen kommer det vara brist på "beteendevetare" om några år framöver. Anyway. Det måste ordna sig. Nästa problem är boende, inte för att verka kräsen eller så, men jag vägrar bo i korridor, dela lägenhet eller hyra ett rum. Jag måste ha något eget, enbart på grund av mina egna problem.

Annars då. Imorgon förmiddag åker vi till Övik på mara. Jag, Madde, Anders och Elle. Åsa är redan i Övik när vi kommer dit. Det blir en hel helg med dans. Dom andra kommer gå på stan på dagarna när vi inte dansar men jag tänker ta det här som en semester och passa på att plugga lite också.

En annan helt ointressant sak är att jag tog andra sprutan i vaccinationen mot underlivscancer idag. Töntig som jag är brukar jag trilskas en hel del med doktorn, spruträdd är vad jag är. Förra sprutan tog det 45 minuter innan jag gav upp och lät honom ge mig den. Men idag, tro det eller ej. Två minuter , högst? Tog den på en gång utan att jäklas något alls. För att belöna mig själv knallade jag ner på stan och köpte en ny handväska. Haha. Hejja.

Nej, nu ska jag packa tvätta klart och packa ner det sista. Sen äta lite kvällsmat och sova tidigt. Det kommer bli en rolig men jobbig helg.

Puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0