3

Nu är det endast tre dagar kvar tills man tydligen ska ta studenten och kasta sig ut i världen. Usch. Jag gillar det inte. Kollade på tv härom dagen *lördags tror jag* och fab 5 hjälpte ett par att planera ett bröllop. Kom då att tänka på att studenten faktiskt är en stor milstolpe här i livet. Jag såg släkterna till bruden vara med att planera och spela en stor roll och då påmindes jag om hur mycket mina vänner verkligen betyder. Jag tänkte på Ann och Carro och grät som ett barn. Snart är det ju slut.. Jag tjatar i varje blogginlägg om studenten men det är så jäkla ofattbart. Jag kan inte se mig själv stå där med mössan och plakatet i handen... Det är inte verklighet. Fortfarande vet jag inte vad jag vill med något alls. Jag tror att jag kommer till insikt över hur jag känner och förhåller mig till saker och ting och sen blir jag förvånad över hur fel jag hela tiden har. Jag känner inte mig själv alls just nu. Det bästa är kanske att bara låta funderingarna vara, helt enkelt skita i dem, och leva. Må och känna det man vill för stunden.

Det har varit dåligt med bloggande nu igen men det är mycket att stå i. Det har bland annat varit student kick-off förra onsdagen.. Riktigt trevlig kväll, trodde ett tag att den skulle bli kiss men det styrde upp sig och blev bra, tills polisen trodde att dom ägde hela mora och körde hem oss. Torsdagen blev lugn med lite dans och så..I fredags efter skolan satte jag mig på ett tåg till blge för att gå på kupolen och köpa mina älskade undanlagda skor därefter var det dags för tacokväll hos Joel. Jag, Linn, Robin, Matti, Joel och Stefan åt, drack öl och hade trevligt. Dessutom spelades det en del guitar hero vilket var hur kul som helst, kom jag fram till. Lördagen började kaotiskt med bråk och sånt här hemma så jag tog ett nytt tåg till blge, gick på gina tricot och köpte två klänningar och for hem igen.. Fick ett samtal från min arbetsgivare som berättade att jag inte skulle behöva jobba idag.. Jag bestämde mig rätt snabbt för att åka till Sthlm med Madde, Anders, Anders och Anders igår och dansa. Kom hem runt 4 i morse.
Tröttis.

Nu har jag dragit på mig en förkylning verkar det som.... Eller i alla fall början till en så nu ska jag hoppa in i duschen, ta en alvedon och lägga mig. Får se om det blir någon skola imorgon eller om jag tar det säkra före det osäkra och satsar på att kurera mig till studenten på torsdag.

när resten av världen inte finns
när man inte kan slita sig
då är det äkta

Sarah Dawn Finer - Stockholm by morning


Kommentarer
Postat av: Fia

LYCKA TILL nu med allt. =)
(å försök fokusera på att leva så löser sig livet oxå.)
Kramar*

2008-06-03 @ 01:26:30
URL: http://filosofifia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0