Krångel hit och dit.

Bloggen har krånglat hit och dit ett bra tag men nu verkar det ha ordnat upp sig. Visserligen har jag också krånglat runt och varit oförmögen att blogga men nu är jag tillbaks och fit for fight. I alla fall relativt.

För lite drygt en vecka sen tog jag studenten.. Den 5e. Underbar dag med underbart väder, familj och vänner. Alldeles perfekt var det. Dagen innan studenten kom Odd och Eva hit och hade en överraskning vid namn Stina med sig. Jag blev alldeles jätteglad, längesen jag träffade henne nu och så kul att ha henne här just en sån stor dag. I vilket fall så gick vi upp klockan 5 på morgonen själva studentdagen.. Smink fixades och Madde *räddaren i nöden och världens bästa frisör* kom hit och fixade håret. Det bar av till kyrkan för uppsjungning då jag är med i kören, shit.. Det var inte lätt att se alla stå där i sina dräkter, vita klänningar, kostymer och mössor.. Vemod brukar det kallas. Champangefrukost dracks innan det var dags att gå tillbaka till kyrkan för att sjuna på riktigt.. Klasserna var där, familj, släkt och vänner. Och fint var det. Jag försökte att inte gråta men när vi sjöng Gabriellas sång brast det. Hejja mig. Efter kyrkan knatade alla studenter till Mora Parken för korttagning, middag, betygs och stipendieutdelning och mösspåtagning.. Kom tillbaka till tingslunden omkring 13.20. Familj och vänner väntade med plakat, champange och blommor. Alldeles underbart... Klassen åkte runt på ett släp och härjade ett tag, därefter åkte alla hem till sig för firande med familjer, studentskivor mm. Kvällen började med förfest hos Lidegran och därefter vidare till Skeer. Underbar dag. Vill tacka familj, släkt och vänner för att ni gjorde min student till det den blev! <3

 Efter studenten åkte jag ner till Sthlm och kom hem i måndags. Nu hr jag lyckats dra på mig en ordentlig bihåleinflammation. Igår var det riktigt jobbigt.. Hade så ont i huvudet att jag grät och kunde inte röra mig.. Jag ringde sjukan för att fråga vad jag skulle ta mig till, var helt rålös. Det var konstigt att jag blev sämre trots att jag åt pencillin. Sjukan bestämde sig för att skicka en amulans, kom och hämtade mig runt 14.00. Pappa kunde inte följa och mamma var i Gbg så min världsbästa bror Robert kom upp så jag slapp ligga själv däruppe. Väl framme trodde de att jag var på g att få hjärnhinneinflammation, eller redan fått det. Testerna visade att det inte var någon hjärnhinneinflammation men pencillinet jag fått tidigare var tydligen till för urinvägsinfektion och det har jag ju verkligen inte. Haha. Cykelverkstad.. Jag fick ny medicin som var till för bihåleinflammation.. Allting fixade sig. Jag är fortfarande seg och så men är mycket piggare idag :)

Lite bilder från studenten, minerna bjuder jag på.

    

Kommentarer
Postat av: Andreas Fjellman

Heej! Satt och plugga och fick se det du skrev i mitt block när vi sågs på tåget Tisdags förra veckan :) så jag tänkte bara kolla in bloggen :) Har läst lite av det du skrivit och har lite feedback åt dig! om du vill ha det! du hittar mig på facebook :)



Hoppas ni hittade något fint på eran shopping tur i kuppolen och att ni tillfredställt era behov av shopping för några dagar iaf :P



Ta hand om dig och ha en trevlig sommar hälsa den andra tjejen som var med på tåget! Kram kram



2008-06-15 @ 16:04:52
Postat av: Tommy

Grattis igen till studenten Raring!!! Vad fin du är!:) kram kram kram

2008-06-15 @ 22:21:35
URL: http://lauden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0