Fy skäms.

Jag vet, jag har varit riktigt urusel på bloggfronten sista tiden. Alldeles värdelös. Som tur är har drottningen av bortförklaringar ännu en sådan, jag tar studenten om en vecka så ärligt talat har jag inte haft tid att blogga. När jag väl slår ner arslet på kvällen efter allt pluggande så orkar jag knappt lyfta på lillfingret. Men - nu är det slut på sånt! Betygen sattes idag så nu är jag klar med allt. Det enda jag har kvar är att jag ska hålla ett tal på svenskan på torsdag. Talet skrev jag någon gång i våras så det finns färdigt och klart, i princip bara att läsa upp.. Känns så overkligt att ta studenten, satt och pratade med Cilla idag ute i solen innan vi skulle ha mode. Vi har ju haft en trygghet, en vardag som varit densamma i 12 år och nu ska vi helt plötsligt bara...sluta skolan?! Vet inte om jag ska skratta eller gråta. På studenten kommer jag i alla fall garanterat gråta så idag inhandlades vattenfast smink! Det börjar ju verkligen närma sig nu. Om en vecka imorgon kommer alla släktingar upp hit till lilla Mora, skjortan till dräkten är struken, allting är planerat in i minsta detalj både gällande själva studentdagen med alla studenter, studentskivan här hemma och festandet. Jag fick även veta att Odd och Eva kommer kidnappa mig dagen efter studenten, då står scotts på schemat och därefter en sväng ner till Sthlm över helgen <3

För övrigt har jag förmodligen fått jobb.. Hotell Siljan it is och jag börjar på söndag. Så skönt att veta att man har någon form av inkomst i sommar. Gött! Blev lite rädd där ett tag när alla andra snackar om hur mycket jobb de har att göra och jag bara satt där. Men nu jäklar. Har inte varit såhär pepp att jobba på lääänge nu, förmodligen för att jag redan vet vad jag kommer lägga pengarna på ;)

Jag är väldigt förvirrad just nu. Vet inte hur jag ska förhålla mig till något alls för fem öre. Helt lost. Jag vet inte hur det kommer kännas efter studenten utan någon skola att gå till, jag vet inte vad jag kommer göra till hösten och dessutom inte vart! det är nog det värsta. Jag vet inte vart jag kommer spendera de kommande åren... Jag vågar inte låga mig själv ta ut något i förskott vad det än gäller just nu och jag vet inte ens själv vad jag vill. Jag ser mig själv som ett lika stort mysterium just nu som kräksnön på baldagen den 17 maj.

image96

Kommentarer
Postat av: Tommy

Vad fina ni är!!!!:D Trist med vädret bara! Du då syns vi på söndag raring!!;) *kram kram*

2008-05-28 @ 16:12:23
URL: http://lauden.blogg.se
Postat av: Spunk

Ohmajgåååd vad vackra ni är, inte minst du! Och vilken klänning!! Jätte fin färg. ååh, önskar jag hade kunnat vara där.. Ehy you, 5 lr 6juli kommer jag till mora. När är det ni är på Öland? Kram!

2008-05-29 @ 09:12:57
URL: http://zphanky.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0