Valborg och SM

Jag måste säga att valborg är nog den "högtid" jag gillar mest. Det går bannemig inte att misslyckas med valborgsfirande. Valborg är som en milstolpe för att våren börjar och vintern tar slut - and I love it. Jag kom att tänka på varför jag gillar valborg så mycket när jag i onsdags var på väg ner till kajen för att börja mitt valborgsfirande med att kika på Team Cans med Ann. Förmodligen var det sista valborgsfirandet hemma i Mora på länge, självklart ska det då spenderas med Ann. Anyway, Cansarna var hur bra som helst och trots folkmängden *4-5000 pers?* lyckades jag ta några kort. Efter kajen bar det av till Öna, till Eva - mammas kompis. Där åts det middag och jag måste än en gång säga att hon gör universums grymmaste rödvinssås. Jag åt tills jag inte visste vad jag hette och knallade hem till ann för att dricka lite vin och kika på film. Almost Famous såklart. Ett lyckat valborgsfirande, som alla år. Team Cans, Ann, rödvinssås och Almost Famous kan inte gå fel.

I torsdags gick jag upp i tid för att packa klart allt inför SM. kl 12 var det samling och avresa från Willys. Trots förkylningen var humöret på topp. Jag knölade in mig och min packning i bilen och ploppade in mp3n i öronen bums. Lite drygt tre timmar senare var vi framme i ett vårigt Enköping. Om själva SM finns inte så mycket att säga. Härlig helg med mängder av bra dans och allt som hör till. Det bästa är att träffa vissa som man inte annars träffar så ofta, men gärna skulle. Jag och Mattias dansade vår sista tävling tillsammans, lite kul att "avsluta" våra tre år med ett SM och vi är nöjda med allt. Själva SM avslutades med bankett. Vi åt inte men vi dansade i alla fall. Zlips spelade. Måste säga att dom spelade förvånansvärt dåligt, det var liksom inte Zlips utan det var som om Zlips tagit semester. Kvällen får i alla fall några toasters, räddningen var alla bra dansare.

För övrigt är jag fortfarande förkyld, hemma från skolan idag för att ta igen mig. Har egentligen inte tid att vara sjuk nu men vad gör man. Bättre att vara hemma och bli frisk nu, ska jobba torsdag och fredag och på lördag blir det hårfixning hos Madde. Ska fixa utväxten och prova ut en balfrisyt. Nu känns det verkligen att det börjar dra ihop sig till studenten. Fyra veckor och tre dagar kvar till den stora dagen. Längtar verkligen. Synd att min tandutdragning ska förstöra så mycket bara. Jag sitter och ser fram emot studenten och kommer på mig själv med att jag faktiskt glömt att jag ska dra ut fyra tänder en vecka innan. Hejja. Kommer ha fyra gluggar på min egen student. Fin tajming.


VALBORG

      
     


SM

       
     

i dont know what you do
but you do it well
I'm under your spell

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0