Pappa.

Oftast när jag ringer hem så är det mamma jag pratar med. Det är inte alls ofta jag och pappa tölar i telefonen om allt och ingenting.. Men idag tänkte jag att, jag saknar min pappa och jag tänker ringa honom. Man vet inte hur lång tid man har de man älskar kvar omkring sig så man ska bannemig ta vara på dem och inte få lov att ångra något senare. Så ikväll ringde jag min pappa. Mamma är på bowling med jobbet så han satt ensam hemma och kollade på tv. Vi tölade tills pengarna på min telefon tog slut & det var det värt. Vad är några kronor om man jämför med ens pappa?! När jag flyttade hit hittade jag ett kort hemma i Mora på mig och pappa när jag var typ 6 år. Jag sitter i pappas knä på vår trapp utanför gamla huset i Mora och spelar fiol. Jag är glad att jag har det kortet med mig hit :)
Pappa - jag älskar dig.

Vad har jag gjort idag? Dagen började med att jag klev upp runt nio och tog min dagliga runda i skogen, sprang ca tre km. Efter det gick jag upp till Kronoparken C och solade. Gött att bara ligga och slappna av, lyssna på musik och bli lite brun samtidigt :) Jag har även fått min bok som varit på vift (Social rapport från Socialstyrelsen), så jag har läst ett kapitel i den. Gött att få det gjort, nu är det bara ett kapitel kvar i den som ska plöjas igenom innan tentan. Medan jag pluggade kom jag på att jag fick lov att åka och handla, frågan var bara hur, tattigt att åka buss till ICA Maxi och hem med en massa kassar. Linda räddade min dag. Hon kom hit och skjutsade mig till Maxi och tillbaks. Tack gumman - du är guld. Nu ligger jag med paltkoma i soffan och ska kolla på en film innan jag lägger mig. Måste orka springa och sola imorgon bitti innan Johan. Johan & Sara kommer hit för lite tentaplugg.

Jag har bestämt mig för att börja äta nyttigare så när jag nu var och handlade köpte jag quinoa. Har aldrig varken ätit eller lagat det förr men något nytt skadar aldrig. Och vilken tur att jag provade, var verkligen hur gott som helst. Så ikväll åts det quinoa med sallad (på avokado, färska champinjoner, körsbärstomater, rödlök, gurka & sallad) och kyckling. GÖTT.

Haha gud vad tölig jag är. Värsta pensionären som skriver om mat och grejer.. Men men.. jävligt ovärt men något ska man skriva om..

Och än en gång: pappa - jag älskar dig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0