Dom kallar mig kung i stan.

David - min vän, du är världsklass. Glöm inte långkalsongerna i helgen,

Jag har nog aldrig varit så trött som idag. Alldeles hemskt. Kom en kvart sent till grupparbetet i biblioteket i morse, anlände i mjukiskläder och stickad mössa med yoghurt i handväskan *frukost är ju tydligen viktigt*. Efter två timmar som faktiskt gick rätt smidigt var vi klara med vårat lilla arbete som ska redovisas muntligt inför halvklass på måndag och tisdag. Jag och muntliga redovisningar har aldrig gått speciellt bra överrens, får se hur detta kommer gå. Antar att jag kommer vara i samma skick som idag för jag lär inte sova särskilt många minuter nätterna innan.

Efter att vi var klara i skolan gick jag hem och tänkte sova en sväng. Mamma skulle kmma på besök idag och jag trodde att det skulle bli någon gång på eftermiddagen men hon kom alldeles efter att jag kom hem från skolan. Med andra ord blev det ingen sömn - min räddning fick bli mackor och några koppar kaffe trots min magkatarr *man ska undvika kaffe då*. I vilket fall åkte vi och hämtade min klädsel till soffan som kommit efter många om och men, vidare forsatte vi på IKEA för att sedan avsluta dagen på ICA Maxi. Inte sån stor grej att gå på Maxi men eftersom jag har pallrat mig dit ca 2 gånger sen jag kom hit till Karlstad så betyder Maxi jättemycket matshopping - om det ens är ett ord?

På IKEA inhandlades i alla fall en hel del nödvändigheter: Bestick, batterier, lakan, bordstabletter, en blomma, en kruka, världens mysigaste fluffigaste täcke, en termos och lite annat plock.
Alla de sakerna tillsammans med min soffklädsel och att jag tillsammans med min kära mamma rullade ut en stor matta i min lilla skokartong gjorde att den ser helt annorlunda ut - and I love it!

Tack för idag mamma, var verkligen hur mysigt som helst att ha en dag bara vi två! :)
Pappa var hemma i årets dunderförkylning så pappa - krya på dig! :)

Nu blir det hopp i säng. Sova läääänge imorgon sen promenad med Johanna och plugg.

GODNATT.
& puss.

Kommentarer
Postat av: Tilly

Kommer gå jättebra på muntliga redovisningen. Bara tänk på allt Ingalill lärde oss! <3

2008-10-04 @ 21:37:57
URL: http://metrobloggen.se/tillyfrilly

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0