A home away from home.

Ju längre jag bor här i Karlstad desto bättre trivs jag och känner mig som hemma. I lägenheten trivs jag som fisken i vattnet, så även i klassen och själva stan :) Alldeles perfekt är det helt enkelt. Visst längtar man hem massor av en del anledningar men det är faktskt här jag har mitt liv, lever och bor. Det känns inte helt som hemma än men det kommer väl med tiden antar jag. Hemma är Mora och så kommer det förmodligen vara i hela mitt liv. Det är ju där ja har mina rötter, barndomsminnen, hela min uppväxt. Nu är jag nyfiken på vad livet har att erbjuda utanför Moras gränser.

I skolan rullar det på. Mycket att göra men det är ändå lugnt just nu, en "mjukstart" med 750 sidor till första tentan. Känns mycket och det är en snabb takt på undervisningen men det passar mig fint har jag märkt. Jag känner mig själv så pass väl att jag vet att det behövs för att jag ska få något uträttat, kan inte bara sitta och såsa för då skiter det sig. Det är inget vilohem det här som mamma brukar säga när jag gnäller på att det är mycket nytt.

Något som händer med en när man kastar sig ut i världen är att man märker att man inte ska ta allt för givet, sånt man är van vid blir helt plötsligt ingen självklarhet. Saknar min familj och mina vänner helt sjukt mycket. Alla har ställt upp så mycket, vad ska man göra tillbaks? Jag vet då inte mer än att jag ser fram emot ett liv med hela min familj. Det där lät fel men det jag menar är att familjen är något som kommer vara en del av hela ens liv, och jag ser fram emot att se mina syskons barn växa upp och sånt. Det är ett faktum att vänner och liknande "byts ut" i och med att ens liv förändras men familj är något man får dras med - fast på ett bra sät! Jag har vänner jag känt länge och väl, det är såna vänner man kämpar för.

Vad har hänt mer....? Blir ingen mara i Övik för min del till helgen, synd nog. Saknar dansen hur mycket som helst. Men är man fattig student som har en massa plugg att göra inför tenta så får man bita i det sura äpplet. Trots allt är det kul att plugga, hur konstigt det än låter. Man utvecklas sjukt mycket. Dessutom är jag hur förkyld som helst så det är lika bra att jag kurerar mig så jag inte ligger däckad hela veckan innan tentan, som är nästa fredag - den 19e!

Plugg nu.
Puss!

http://www.youtube.com/watch?v=_pG_-dd58Ew

"Det är svårt att diskutera Gud med någon som fryser om fötterna..."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0