Gott & blandat.

Kom precis hem från skolan, har varit där och spelat in rollspelet. Hatar sånt, när man ska göra muntliga framföranden *över lag* och när det dessutom ska filmas och visas för en massa folk. Men men, nu är det gjort så det är skönt. Sitter i soffan medan jag väntar på att maten ska bli klar. Ska nog ta mig en liten power nap så jag orkar med kvällen. Blir sittning på Ankan. Fast innan ska jag och en massa folk ur klassen föra hos Sara. Blir gött. Perfekt att jag fortfarande känner mig ungefär som en påse nötter. Har inte lika ont i halsen idag utan det är mer en jäkla trötthet som vägrar ge med sig. Huvudet är tungt och jag känner mig seg och ofokuserad. Well well. Med lite vin lär jag med all sannolikhet känna mig mer skärpt ;)

Igår drabbades jag av mitt vanliga "syndrom", som alla andra gånger när jag kommer tillbaks till K-town. Trots att jag var sjuk kunde jag inte ligga still ordentligt och vila utan jag städade, tvättade en massa maskiner, diskade, lagade mat och organiserade garderoben en sväng. Blir sjukt rastlös av att bara ligga.

Kom även på att det är bra att ha ett "extra sommarjobb". En back-up ifall att det mot alla odds inte går som planerat. Ringde ut till mammas jobb för att säga att jag kan tänka mig att jobba i fabriken i sommar. Som alla andra gånger när jag ringer dit fastnar jag i växeln, inte den braiga växeln på själva företaget utan deras "extraväxel" uppe nånstans i norrland som är helt stukad och värdelös.
Jag : Hej, jag söker Pia Kadfalk.
Växelsnubben : Vem sa du?
Jag : Pia Kadfalk.
Växelsnubben : En gång till....
Jag : PIA KADFALK!!!!
Växelsnubben : Jaha men säg det då...

Som en annan gång när jag ringde och skulle snacka med mamma och hamnade i samma förbannade växel.
Jag : Hej, jag söker Bitte Åhs.
Växelbrud : Bytt lås?
Jag : Nej, Bite Åhs.
Växelbrud : Nej, vi har inte bytt lås.
Jag : JAG SÖKER BITTE ÅHS!
Växelbrud : Jahapp.

Hatar att hamna i skitväxeln.



Mat, power nap, fixa mig & börja dricka. Perfekt.

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0