Sjuk.

Kom tillbaks till Kallestad igår kväll. Usch. Ville vara kvar i Mora, fan så mkt bättre än den här stan. I alla fall på vissa sätt. Hursom, när jag vaknade hemma hos mams och paps igår kände jag att jag började få ont i halsen och mycket riktigt. Blev värre och värre under dagen. I morse när jag vaknade hade jag feber också, så idag ligger jag parkerad i soffan och fryser, hostar, nyser, spottar och fräser. Skulle helst sitta ute i solen med en glass, allra helst hemma  Mora.

Vad har jag gjort när jag varit hemma då? Hmm. Kan dra allt lite skitsnabbt.
Onsdag: Åkte upp, åt middag med mams och paps och blev surpriced när jag fick ett sms av självaste David Borg som jag inte träffat på år och dar. Han var i Hansjö i någon stuga och tjuvdrack rödvin och åt ost med en kompis så jag åkte dit.
Torsdag: Shopping med mamma i Blge, fika hos bor, Malin och Frida *och egentligen Matilda också*.. After work på Lönnkrogen, lite öl och så.
Fredag: Hemma mest hela dagen, mat hos Åsa på kvällen, filmmys hos M, hämtade Ann & Linnéa på tåget mitt i natten och myste hemma hos Ann m familj ett tag.
Lördag: Gesunda en sväng på dagen med Robin och kikade lite, öl i solen, förfest hos Liz, utgång på kvällen.
Söndag: Lugnt på dagen, grillade för första gången i år, massa film på kvällen med M.
Måndag: MHE, tårta hemma hos Ann, var hem till Frelin en sväng, film med M.
Tisdag: Packade en massa, sa hej då till massa människor, packade in mig själv och Johanna i bilen och for hemåt.

Tur att det bara är två veckor kvar tills man får åka upp igen. Blir alltså till valborg, kommer bli en sjukt bra helg. Valborg, hillcross och en massa annat gött. När jag kommer ner hit till Mora efter det blir jag däremot här hela Maj och kommer inte hem igen förrän det är dags för sommarlov och jobb. Faktiskt skulle det inte sitta helt fel att få börja städa hotellrum och härja runt redan nu, rätt trött på skolan, utmattad. Skönt att jag ska vara mer i receptionen i år. Blir alltså inte städ precis hela sommaren. Wonderful.


David och jag kunde inte hålla oss. Lite boogie blev det till slut.

Kommentarer
Postat av: chefen

Ser ut ha varit trevligt hos David. Skön kille. Du har det inte alls så eländigt som du vill göra sken av i Karlstad. Det är en fin stad och mycket att göra om man bara vill. Utöka ditt umgänge så ska du se att det blir bättre. Du och Filip borde inte sitta och tycka synd om er själva för att ni bor i Karlstad. Solens stad. Jag har stått ut i Mora alldeles för länge mot min vilja - du har bott i Karlstad i 8 månader -gnäll inte. Sköt om din förkylning och tänk på vad jag skrev i mitt SMS i går kväll. Det är värt att tänka på om man har lätt för att få ont i halsen. Glöm inte att kontakta Andreas om telefonnumret vi talat om tidigare. Sköt om dig nu och var en duktig flicka och gnäll inte. P & K M

2009-04-16 @ 08:32:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0