091227

Julen är över och det känns sjukt skönt. Bara nyår kvar sen får man börja om på ny kula. Tiden brukar gå snabbare efter nyår också, ge mig vår?

Kvällen den 23e blev det bingolotto med mamma, pappa och Niclas. Tjuvsmakade på julskinkan och annat gott. Julafton spenderades på jobbet, hos grannen, Niclas mormor och Niclas farmor. Kvällen avslutades hemma hos mamma och pappa. Mys. Somnade ganska så bums. Juldagen blev lugn, mys hemma och jacuzzi hemma hos N. Somnade direkt vi kom hem till mig igen och vaknade igår morse med kläderna på ovanpå överkastet på sängen, trötta.

Har jobbat hos Claes nu runt jul och det var sjukt mycket lugnare i år än andra jular. Kan ju fråga sig om det beror på att det har varit mer utspritt eller om det helt enkelt är så att folk inte handlar (smycken?) lika mycket. Hursom så har jag världens bästa jobb såhär års. Helt lagom, plus att det aldrig någonsin är tråkigt.

Annars då. Jag och Annika körde fast med bilen och kom fram till att det är svårt att komma loss om man har handbromsen i. Kan även konstatera att när jag skulle åka upp till Mora över jul så var hela min bil täckt med typ 6-7 cm snö som frusit. Totalfrusit, som en glaciär. Stog och hackade och donade i typ en halvtimme innan bilen såg ut som en bil. Note to self: använd bilen oftare på vintern, låt den inte stå hur länge som helst.

Nej. Ska ta en dusch, äta något och fara ner på stan en sväng tänkte jag. Städning och plugg senare idag. N slutar 21, så blir det mys. As usual.

Kommer bilder sen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0