Kaos.

Lilla Mora består just nu av ett enda kaos. Ett hav med vasaloppor, skidor, stavar, blåbärssoppa och idioti. Att åka bil genom stan är inte att föredra - speciellt inte om man har tider att passa. Jag hatar sånt här. Sitter och skriker i bilen, hytter med näven och får både hjärtinfarkter och mentala sammanbrott ett antal gånger om dagen. Men vad hade Mora varit utan vasaloppet? Ingenting, vasaloppet sätter Mora på kartan och en veckas hysteri får man väl ändå stå ut med... (?)

Varje dag sen jag kom hem har jag haft typ tvåhundra ärenden att uträtta i olika delar av Mora. Jag har kört slut på X antal liter bensin och druckit ännu fler colaflaskor för att inte under tiden jag sitter i alla bilköer få blodsockerfall eller somna och dö. Man skulle kunna säga att bilkörningen i Mora första veckan i Mars/slutet av Februari varje år är som ett litet eget vasalopp. Jag borde få något slags pris.

Ändå är det skönt att vara hemma i hålan. Det välkända. Det gillar jag. Ikväll blir det förmodligen wasa med tjejerna. Till och med wasa gillar jag nu när jag inte är hemma alltför ofta.

Annars då... Min ekonomi är ett elände just nu. Bröllopet för några helger sen gjorde att min ekonomi brakade ihop, alla besparingar försvann.. puts väck. Mamma var snällast och sötast i världen idag - vi köpte varsina par skor på rean. Eller - hon köpte.

Idag såg jag honom. Det var inte igår. Det kändes som en örfil.



Ikväll följer kameran med.

Rainbow - Since you been gone

Kommentarer
Postat av: chefen

Lilla gumman jag såg din reaktion då du såg honom så jag vet vad du går igenom. Ta nu och fixa ett sammanträffande så ni en gång för alla kan reda ut var ni står och hur ni ska ha det i fortsättningen. Det mår ni säkert bäst av båda två. Det är lika långt från hans bostad till din som från din till hans så han borde åka eftersom du inte tjänar några pengar. Ta det lite easy nu och rusa inte iväg varken praktiskt eller känslomässigt.

Puss M

2009-03-01 @ 20:40:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0