Dunder och snus...

...vad förkyld jag lyckats bli. Visserligen är det samma visa varje vinter år efter år. Dock är inte den här förkylningen som alla andra, brukar ju börja med halsont några dagar men inte nu inte. Slog nog däremot rekord på krogen i lördags och resten av helgen, så hes var jag. Nu har jag feber och snorar massvis, trolldeg. Yey me!

Faktiskt pallrade jag mig upp ur sängen 7.15 i morse, åt lite frukost *med betoning på lite* och knatade iväg till skolan. Satt hela seminariet och hissade snor som en femåring på dagis, varvade det med X antal nysningar för att få lite variation på eländet ;)

Idag blir det en lugn dag framför soffan. Ska laga lite mat, städa och tvätta några maskiner men många knop mer än så blir det icke!

Någon som har lust att ta hand om mig en trudilutt? Mihi.

Kommentarer
Postat av: chefen

Ordination inför helgen: Näsdroppar (bara lite), pappersnäsdukar, hett té (African Roiboos) med honung, varma sockor på fötterna och dessutom mat med mycket näring (grönsaker, kött eller fisk och mjölk.) Det kommer att ge förkylningsbacillerna en välförtjänt match. Vid eventuella ärenden utomhus: KLÄ DIG VARMT OCH TA PÅ MÖSSAN.(Dra igen jackan) Gå till apoteket och köp hostmedicin. Kram M

2009-01-09 @ 15:22:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0