Föräldrar.

Hade ett intressant samtal i telen med mamma nyss och kom in på ämnet kärlek..

Mamma: "Sträva efter solen och var glad om du når trädtopparna, hittills har du bara grävt kring fötterna som en mullvad... Du har haft ganska dålig smak hittills..."
Pappa: "Du har inte haft någon..."

Jag älskar mina föräldrar. Guld. Vilket humör man än är på kan dom få mig att le en aning. Nu får ni inte tro att jag nöjer mig med vilken kille som helst. Mina föräldrar är rätt kräsna och dessutom sa dom att jag hittills haft rätt dålig smak, med andra ord är dom nöjda nu. Inte för att jag är tillsammans med någon men jag har tydligen "höjt ribban". Svammlar gör jag också, just nu. Dags att lägga ner detta för idag.

Har precis ätit ett par apelsiner och en banan, nu ska jag ta en dusch och därefter krypa ner i sängen.. Upp imorgon och läsa artiklar till seminariet på fredag.. Jag vill fortfarande hem till Mora en sväng. Det var rätt okej, mer än okej.

Nickelback - Gotta be somebody.


Kommentarer
Postat av: Tommy

Aaahhhh, dåligt smak! Kan väl hända! Men var fan ska man hitta en människa som är helt GRYM smak för en då!??! Man får passa sig för den där ribban så man inte blir singel resten av livet. Så känns det för mig! Lovar att du kommer se mig singel när du har fått ditt första barn, heheheh!



Puss

2009-01-08 @ 14:54:53
URL: http://lauden.blogg.se/
Postat av: Karolina.

Det är nog sant, men jag tror att det kanske ligger något i det mina föräldrar säger. Observera att jag skrev "kanske ligger något".. Och det säger jag bara när dom inte hör ;) Tror inte att jag fortfarande kommer se dig singel då raring. Oavsett vart du lägger ribban kommer du hitta någon, garanterat. Du är du.



Puss.

2009-01-08 @ 15:36:22
Postat av: Storebror

Som tur är så är så är det inte dina föräldrar som letar någon att leva med utan du. Tänk bara tanken att se dem flörtandes ute på Wasa... rofl. Näe, det är tur att det "bara" är du som sköter dylikt. Sen handlar livet om att tänka efter före och allt annat som vi babblat om som du vet. Därför säger jag bara "-Du vet vad jag tycker och sen gör du det bästa av det du själv tycker dig ha att jobba med."

//Kram S (som sitter med ett brett leende och väntar på att "chefen" ska hinna hit ned i meddelandet och förhoppningsvis inse att meddelandet faktiskt står bäst obesvarat, då det rör Kaloriina och inte oss).

2009-01-08 @ 22:23:47
Postat av: Storebror

Säg så här. Det är tur att det inte är någon av dina föräldrar som varit ute på Wasa och letat efter livspartner. Även om jag själv isåfall skulle tvingats åka upp för att bese detta isf. =)=) Skämt åsido så vet du vad jag tycker så det tänker jag inte upprepa. Keep it up och skit i vad andra säger om dina X. Att prata om dåtid på det sättet sårar bara och tillför ingenting (även om inte jag heller kan låta bli att skratta åt dylika kommentarer, då de kan överföras på de som idag vet bäst med samma träffsäkerhet. Gäller även mig såklart, och är inte alltid något man är stolt över.) . Se istället samtliga som de erfarenheter de är med allt vad det innebär och använd det som en språngbräda för framtiden.



//Kram S (och jag hoppas chefen låter detta vara okommenterat här, då detta ämne är uttömt sedan urminnes tider. Kram till chefen med)

2009-01-08 @ 22:31:09
Postat av: Storebror

Säg så här. Det är tur att det inte är någon av dina föräldrar som varit ute på Wasa och letat efter livspartner. Även om jag själv isåfall skulle tvingats åka upp för att bese detta isf. =)=) Skämt åsido så vet du vad jag tycker så det tänker jag inte upprepa. Keep it up och skit i vad andra säger om dina X. Att prata om dåtid på det sättet sårar bara och tillför ingenting (även om inte jag heller kan låta bli att skratta åt dylika kommentarer, då de kan överföras på de som idag vet bäst med samma träffsäkerhet. Gäller även mig såklart, och är inte alltid något man är stolt över.) . Se istället samtliga som de erfarenheter de är med allt vad det innebär och använd det som en språngbräda för framtiden.



//Kram S (och jag hoppas chefen låter detta vara okommenterat här, då detta ämne är uttömt sedan urminnes tider. Kram till chefen med)

2009-01-08 @ 22:32:16
Postat av: Storebror

Skum kommentarsblogg du har. Skriver och skickar och inget syns. Helt plötsligt dyker alla meddelandena jag skrev upp ca 20 minuter efter att jag gett upp att skriva något. Ursäkta upprepandet mao

2009-01-08 @ 23:46:06
Postat av: chefen

Historien upprepar sig som man säger.Gårdagen kommer tillbaka i andra former. Livskamrat väljer man själv men ett råd på vägen dit skadar aldrig från dem som själva haft samma bekymmer. En sak är dock stupsäker - man får inte nedvärdera sig själv.

Håll huvudet högt i alla situationer och tro på dig själv men kosta på dig att vara lite kritisk. Kram

2009-01-09 @ 07:34:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0