Manage.

Blodtrycksfall förstörde min morgon/förmiddag. Fick lov att gå och lägga mig och ta igen mig lite, vaknade vid 12,30 av att Johan bankade på dörren. Hade tagit med sig lite stenciler och OH-bilder från föreläsningen som jag missade. Snälling där, han hade även med sig min kjol. Tro inget nu - jag hade lagt undan en kjol på Indiska i stan som jag skulle hämta ut igår men tiden skenade och jag hann inte så Johan räddade min outfit till möhippan/svensexan. Hursom.. Bland alla papper och stuff som han tog med fanns nya momentschemat och en del kompletteringsuppgifter jag måste göra då jag åker till Mora på fredag för att dona med körkort och den 13e feb fortsätta upp till Härnösand på bröllopet. Missar med andra ord en hel del. Till min förskräckelse sket sig en stor del av min fina planering jag gjort *eller inte gjort* då jag såg vilka datum de olika sakerna skulle delas ut och även lämnas in. Ringde min bror och Åsa för lite rådgivning, hur skulle jag hantera detta? Slutligen, grand finale - jag ringde Åse-Britt *vår lärare* och frågade henne hur jag skulle hantera det hela och hon berättade att det var okej att jag mejlade in kompletteringarna, hon skulle även mejla hemtentan till mig så jag får den innan jag åker till Heresneezeduck. Nu är jag lugnare och mycket mer beskedlig än runt 13 idag då jag sprang omkring och inte visste något om någonting. Jag har köpt nya sidor till min filofax så att jag kan planera bättre *läs: börja planera alls*, när jag ändå var på akademibokhandeln fick en bok till kursen hänga med också. Nu ska det läsas Svinalängorna och planeras till månen och tillbaka!

När jag är i Mora ska jag med andra ord: Ta körkort, skriva recention på Svinalängorna, lämna in kompletteringsuppgift till fältstudien, läsa jättemycket böcker så att jag klarar hemtentan som även den ska göras hemma i Dalarna. Avrundar det hela med ett bröllop, vänner, fest och allt som hör därtill.



Enjoy.

Kommentarer
Postat av: chefen

Tack och lov att du ÄNTLIGEN planerar upp din tillvaro. Det var onekligen på tiden. Nu ska du se att allt kommer att flyta på mycket bättre och du slipper alla panikungar som din tillvaro bestått av hittills. När du kommer hem kommer det inte att bli något utespring och nattsuddd utan nu är det den smala vägen som gäller. Det spelar ingen roll om du protesterar för nu lägger jag in mitt veto för du måste komma i balans både psykiskt och praktiskt. När du får ordning på det ena kommer det andra att lösa sig mycket smidigare. Plugg, mammas omsorger och överinseende, körkortsplugg, familjeumgänge och lite kompisar på VETTIG TID - det består programmet av för dig under de närmaste veckorna. Ska bli skönt att krama om dig och få ha dig hemma ett tag igen. Till dess P & K M

2009-01-22 @ 21:44:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0