Mr big.

Vad ska man säga. Jag tror inte att kärlek är något för alla, eller jo det är något för alla, men det är absolut inte alla som får uppleva denna saga. Jag tror inte heller att det är något man finner i unga år, oavsett hur många nitar man går på måste man fortsätta att ta sina vilda chansningar. Så vad tjänar det till? Ta chansningar, låta sig själv riskera att bli krossad gång på gång, för att kanske inte hitta denna magik. Det är väl vad livet går ut på - att tro på något oändligt och för evigt existerande trots att man själv kanske inte får smaka på det? Jag tror sist men inte minst att det handlar om tålamod, vilja, hopp och hårt arbete och inte om ödet. Kärlek vid första ögonkastet förekommer men är få förunnat eftersom alla letar efter någon, hur stor är chansen att just man själv ska lyckas när man kastar sig ut på denna marknad.


Det tänker jag göra, jag ska hitta min Mr big. Idag, imorgon, om tio år eller när jag sitter på hemmet. Fast först ska jag åka på dansträning.


Kommentarer
Postat av: chefen

Kärleken finns där någonstans och dyker oftast upp när man minst anar det. Alla gör vi våra misstag och det hör till för att man ska bli en fullvärdig människa. Det behövs motgångar för att man ska mogna och få erfarenheter. Referenser får man genom erfarenheter goda såväl som dåliga. Tänk på att du är inte sämre än någon annan - snarare tvärtom. Pruta inte på ditt värde som individ. Kosta på dig att känna efter men akta dig för att bli bitter eller inte tro på kärleken för att du gått på en och annan nit. Det har alla gjort ska du veta. Sist men inte minst - du är fortfarande VÄLDIGT ung. Rom byggdes inte på en dag och det gör inte din vuxna personlighet heller. Lek och roa dig med dina kompisar - dansa och njut av livet - tids nog hinner du binda dig till någon mycket speciell. Håll huvudet högt för det är du värd - den som ska ha dig måste kämpa för att få dig. Puss och kram M

2009-01-15 @ 22:15:45
Postat av: Storebror

En vis kvinnas ord så lyssna på dem.



Jag kan personligen tillägga att jag tror att man under sin livstid träffar/lär känna 4-5 drömpartners och om man inte är öppen för det samt att man inser att så är fallet så är de lätt försvunna. Sen ska man dessutom ha turen att motparten vid tillfället också är ledig eller gör sig ledig. I extremfallet kan man se till att hålla kontakten i typ 7,5 år innan man blir ihop, friar, gifter sig, får en liten dotter samt har en till liten dotter på G. ;-) Allt beror på läget. Ibland är det dessutom smart att man bara är bästa vänner i ett antal år för då lär man känna varandras tankesätt mm och kan göra ett mer medvetet val än att man träffas på fyllan på krogen. =)



//Storebror

2009-01-18 @ 18:41:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0