Att inte ha någon självdiciplin...

...kan svida i plånboken. Det är ingen ursäkt för att jag shoppar rätt mycket just nu. Det är en förklaring.. Innan jag och Kristina åkte till Bergan var jag duktig, gav mig själv vuxenpoäng och tänkte att "nej, jag ska inte köpa så jäkla mycket nu, kan unna mig en sjal eller något med tanke på väskan jag beställde igår..."

Meeeen. Det kommer alltid ett men. När man väl går runt där i affärerna och ser allt godis kan man ju inte hålla sig om man heter Karolina Åhs. Två sjalar, en vanlig svart långärmad tröja, lite hårgrejer, en väst och en eyeliner slank med hem. Tänkte handla mat efteråt men jag fick nöja mig med tranbärsjuice och några liter mjölk. Det är allt jag har råd med. Låter kanske helt sjukt att hellre shoppa än laga mat. Men jag har faktiskt fulla frysen i mat, den går knappt att stänga. Kan lika gärna ägna resten av mars och halva april åt att ta hand om allt som finns i den istället för att vara lat och köpa annat hela tiden..

Nu ligger jag i soffan och är smällmätt. Lagade wok när jag kom hem, funderar på om jag ska ta mig an ananasen jag köpte igår. Men när fan vet man om den är mogen?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0