Rent hus...

När jag låg i soffan och zappade hela dagen igår efter utgången i onsdags lyckades jag pricka in Rent hus på typ 4an. Jävlar vad äckligt det är hos vissa där ute i stugorna, herregud. Att folk kan leva med både skiten, sig själva och speciellt sig själva i skiten fattar jag inte. Christ. Idag har jag inte varit slug sen kvällen innan men jag har heller inte haft några direkta planer, och jag vägrar vara en av dom som pussas med bacillerna så jag rev igång projekt storstädning här hemma idag. Sjukt drygt att städa hemma hos sig själv, en grej på jobbet *hotell* för där går allt på rutin, men hur mycket rutin kan det finnas i mitt badrumsskåp som fick lov att rensas från massa skit jag aldrig använder, eller i mitt skafferi bland allt från tuggummipaket till mjöl och knappar. Som ni märker har jag verkligen rotat runt i varenda liten vrå. Kanske inte borde kalla allt städning, bättre att säga att jag har organiserat? Kanske, jag vet inte. Hursom hann jag med att "organisera" badrumsskåpet, skafferiet och mina pärmar med allt från gamla tentor till hyror och papper om studiebidrag/lån. Jag har städat heeela badrummet, kylskåpet, kaklet i köket... tänker inte rabbla upp allt. Men ni hajjar. Det är reeent här nu och det älskar jag. Hur skönt är det inte att ta helg med en ren lägenhet?

Tog mig en promenad efter all städning, Kassler-Karro kan behöva aktivera sig lite. Ska bannemig gå en långpromenad imorgon på dagen också innan det är dags för uuuuuuutgång igen. Nöjes - here we come! För min delen får det bli sista utgången på ett bra tag. Varken ekonomin eller Karro orkar egentligen med, men vad gör man när man bor där man bor och gör det man gör..? ;)

Jävligt roligt inlägg, jag vet. Älska mig, gör det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0