enformigt

Då var man tillbaka i Karlstad efter några dagars mys i Mora och bröllop i Mariestad. Kom till Mora vid 17,30 i onsdags efter nästan 6 timmars tattande på buss/tåg med alldeles för många byten och för lite att göra. Gammal musik på en ännu äldre mp3. Men det är lite charmigt också, faktiskt. När man väl är framme uppskattar man det så sjukt mycket. Drog direkt på Maxi och handlade med mamma och pappa, åkte hem och lagade min/Marias berömda pastasallad och for till Robin. Kikade på The boat that rocked, faktiskt rätt kul film, sådär lagom höstmysig och lite smårolig. Fikade med Ellen i torsdags, eller rättare sagt fikade hon och jag åt. Har levt på tacotallrik på Kaffestugan dom här dagarna i Mora. Göttans. Fredagen bestod av  en springtur på morgonen, hjälpte mamma med en massa skrot som skulle på tippen, for ner på stan *tacotallrik på Kaffestugan till lunch* och  hittade världens mysigaste höstigaste kofta, for hem och gjorde i ordning mig, drog ner på stan med Tomas som piercade bröstvårtan *ajaj*, bakade med Ellen och Fia och for därefter till Elle och hälsade på. Skulle bara säga hej lite fort men det slutade med mysmiddag vid 20, hela köret. Jon kom till Mora på kvällen så jag drog till honom rätt sent och var där tills ännu senare. La mig väl vid 2 eller något och somnade bums, vaknade 5,40 på lördagen av att mamma väckte mig. For till Mariestad med henne och pappa - lillbror gifte sig *min yngsta storebror* Riktigt härlig avslutning på helgen att få träffa all släkt och vara med på bror och Åsas stora dag. Ju äldre jag blir desto blödigare blir jag. Förr kunde jag gå på bröllop utan att bli minsta lilla rörd ens, det kan jag ju glömma nu. Men det är ju så fint. Det bästa. Kom tillbaka till Karlstad vid 15 igår - helt slut efter en mysig helg.

Ska fixa med lite grejer nu och plugga innan det är dags att kika färjan ikväll. Standard på måndagar! Blir dock ingen mat med Filip, han kommer hit och kikar färjan bara. Tänkte försöka hinna beställa tågbiljetter till Sthlm till nån passande helg. Måste snacka med lite folk först och se om det passar bara, det tror jag att det gör men jag lär ju vara helt säker så jag inte står där på perrongen med skägget i brevlådan. Kan vara gött att åka iväg och så nu när det börjar bli höst på riktigt, med mörka kvällar och kallt ute.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0