Föll pladask.

I lördags var vi på Style på parken, jag föll pladask för Niclas, bokstavligt talat. Resulterade i en natt på självaste mora lasarett. Trilla inte med huvudet först nerför stentrappor, ingen skitbra idé. Men var kanske lika bra att jag sov på sjukan, hade dubbelt så mycket krämpor dagen efter som jag ändå hade haft om jag inte trillat nerför trappen som faktiskt är värda läkarvård *då snackar jag inte om att jag var bakis*. Hade årets uvi när jag vaknade, kissade blod, för dom som inte har gjort det kan jag berätta att det inte alls är skönt. Har räknat ut att jag fick minst 10 smärtstillande av olika slag, den sista fungerade någorlunda. Niclas och mamma kom upp och gjorde mig sällskap vid 10-tiden, då blev det lite bättre, eller det kändes i alla fall bättre. Ros till personalen på avd 42. Hur söta som helst, som att ha typ 5 mammor som tar hand om en samtidigt, bara att trycka på röda knappen så kommer en av dom med en ängels tålamod och tar hand om gnälliga Karrosar. Sov ungefär 2 timmar natten till igår, så när Niclas och mamma hämtade mig och jag kom hem somnade jag och sov till 19, med bara ett kort avbrott under tiden för pannkaksätning.

Fortfarande helt slutkörd, huvudvärken sen jag trillade är fortfarande kvar till viss del. Är hur trött som helst och har en sjuhelvetes uvi. Visserligen fungerar medicinen rätt bra men symtomen försvinner ju inte helt även om det känns bättre, billig är den inte, 400 spänn på apoteket idag för diverse nödvändigheter. Ska vänta på att N duschar klart sen ska vi åka och handla och laga mat. Spagetti & köttfärssås blir det, sen parkerar vi nog i sängen framför en film eller något. Kan inte koncentrera mig särskilt bra men jag lär försöka plugga lite åtminstone.

Regina Spektor - Eet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0