varför är jag inte förvånad?!

Igår kollade jag posten, först en gång på förmiddagen och även en gång efter kvällspromenaden runt 20. Postfacket var helt tomt och jag blev fundersam varför det inte kom någon post alls...? Kollade även idag - tomt. Men när jag hade promenadat ikväll låg två brev som var märkta "Landstinget i Värmland" där. Jag öppnade det tunnaste först, det var bara ett brev från min läkare som skrev att även dom senaste proverna var normala. Sen öppnade jag det andra brevet och det är nu det blir intressant. Det var en kallelse från kirurgiska klinikens cystoskopimottagning på sjukan i Karlstad. Jag blev lättad, äntligen får jag komma dit och bli utredd för en jävla gångs skull. Meeeen - vad står det?

"Du är välkommen torsdag 6/5 2010 kl 10,50 till dr bla bla bla för en cystoskopiundersökning."

Jag har alltså fått en kallelse samma dag som undersökningen skulle ha ägt rum, dessutom efter. Borde inte den ha kommit för flera dagar sen? Aldrig att en kallelse kommer samma dag?

Johan kan försäkra att det där jäkla postfacket var skrälltomt igår kväll. Helt säkert. Men jag är inte förvånad att det blir såhär. Inte förvånad alls faktiskt.

Ännu märkligare är det att skiten är daterat den 3e. I MÅNDAGS?!
Borde det inte ha kommit fram för längesen då?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0